



Om oss
Vi har 30 års erfarenhet av skadesanering i Stockholm och mälardalen. Våra kunder är försäkringsbolag, fastighetsägare, byggföretag och privatpersoner. Idag sysselsätter vi ett 30-tal personer. Flera i vår personalgrupp har lång erfarenhet från branschen och våra olika kompetenser kompletterar oss.
Vi bedriver ett nära samarbete med försäkringsbolagen, deras skadereglerare och besiktningsmän, i många projekt blir vi länken mellan den skadedrabbade och dennes försäkringsbolag. BRF:er har idag problem med för höga självrisker vilket medför att vi snabbt kan komma in och hjälpa BRF:en om försäkringen behöver användas eller om det blir billigare utan att betala självrisken.
Vi erbjuder personlig skadehantering/rådgivning vid alla typer av fastighet & lösöreskador
Du får en kontaktperson hos oss som sköter hela ditt ärende från upptäckten av skadan och hjälp med anmälan till försäkringsbolag, jourarbeten, utredning, evakuering, rivning, torkning, återställning och allt däremellan fram tills det är dags till inflyttning igen.
Vårt mål är att underlätta för den drabbade och genom att erbjuda en smidig skadehantering, med en person som följer ditt ärende från början till slut, med ledorden ”engagemang” och ”100% kundnöjdhet” finns förutsättningen för att du ska vara nöjd med oss som er skadehanterare.
REFIX "Vaccinet mot fastighetssjukdomar"
Asbest, PCB, Mögel, fukt, lukt, klotter
Vad behöver er fastighet behandlas eller vaccineras mot?
Under åren har tjänster utvecklats varefter vi löst problem för våra kunder som inte varit föräkringsärenden. Vilket har lett till att REFIX fortsätter att vara lyhörda och jobbar aktivt för att underlätta för kunder och förebygga framtida fastighetssjukdomar.
Refix är:
- Certifierade av Statens Provanstalt(SP) inom kvalitet och miljö enligt ISO 9001 och ISO 14001.
- Medlemmar av Saneringsföretagens Riksförbund
- Medlemmar av Svenska Fogbranschens Riksförbund
- Har kollektivavtal med Fastighetsanställdas förbund
affärsidé
REFIX räddar tid och ekonomiska värden.
Värdegrund
• Starkt kundfokus.
• Ärlighet mot kunder
och medarbetare.
• Innovativt tänkande.
Pressmaterial & filer
- ALLMÄNNA VILLKOR Refix skadesanering AB.pdf 248 KB
- ISO 14001 Refix .pdf 463 KB
- ISO 9001 Refix.pdf 465 KB
- SFR intyg 2016.pdf 84 KB
ANMÄL SKADA HÄR